Přestože lidé vnímají svět pěti smysly, reklama cílí především na dva z nich – zrak a sluch. Přitom je dokázáno, že své místo má v propagaci i vůně.
Scent marketing je jedním z mnoha podoborů marketingu, který cílí na čich a podílí se na rozhodování zákazníků. Nemá sice takovou sílu jako jmenované dva smysly, ale je jejich skvělým doplňkem. Výhodou čichu totiž je, že přímo reaguje s limbickým systémem, kde sídlí smysly a emoce.
Chcete-li pomocí scent marketingu působit na potencionální kupující, měli byste dbát na správnou kombinaci čichových a vizuálních vjemů. Jen tak můžete prostřednictvím vůní podpořit značku a prodej.
Na takovém principu fungují například voňavé tiskoviny, obaly, parfémy rozprášené v prodejnách nebo voňavé reklamní předměty jako vonítka do auta.
P. S.: Roztomilé koťátko také zabere vždy 🙂